دوران نقاهت جراحی لیفت سینه

دوران نقاهت جراحی لیفت سینه مانند هر عمل جراحی، می‌تواند در افراد متفاوت باشد. معمولا بعد از عمل، شما قادر هستید تا نتایج فوری را مشاهده کنید، اما نتایج کلی ممکن است تا یک سال طول بکشد. در مواقعی ممکن است اسکارهایی به وجود بیاید که به‌مرور زمان و در دوران نقاهت جراحی لیفت سینه از بین خواهند رفت. به طور کلی می توان گفت بهبودی در افراد مختلف متفاوت می باشد، در ادامه به روال و زمانبندی نقاهت جراحی لیفت سینه می پردازیم.

دوره نقاهت لیفت سینه چگونه است؟

معمولا بعد از جراحی لیفت سینه چند هفته تا چند ماه طول می‌کشد تا بهبودی کامل حاصل شود. پس از جراحی، شما در سینه دردی را حس خواهید کرد که کاملا طبیعی است. علاوه بر آن، شما باید روند طبیعی را تا بهبودی کامل طی کنید که شامل مراحلی به شرح زیر است:

یک روز پس از جراحی لیفت سینه

وقتی که جراحی به اتمام می‌رسد، در روز اول کبودی و تورم در ناحیه مشخص است که پزشک شما داروهایی را برای کم کردن اثرشان پیشنهاد می‌کند. به هیچ وجه روز پس از عمل دوش نگیرید و به حمام نروید. بهتر است خواب و استراحت کاملی داشته باشید، از مایعات استفاده کنید و غذای سالمی بخورید.

نقاهت لیفت سینه

در مورد سن ‌مناسب جراحی لیفت سینه بیشتر بدانید.

یک هفته بعد از جراحی لیفت سینه

وقتی چند روز می‌گذرد و شما به هفته اول دوران نقاهت جراحی لیفت سینه می‌رسید، احساس راحتی بیشتری خواهید داشت. کبودی و تورم همچنان در ناحیه جراحی وجود دارد، اما احساس درد نخواهید داشت. برخی از افراد، در این زمان می‌توانند فعالیت روزانه خود را از سر بگیرند، در حالی که برخی دیگر هنوز هم به استراحت نیاز دارند. پیاده‌روی می‌تواند احساس خوبی در شما ایجاد کند و به گردش خون شما کمک خواهد کرد.

دو هفته بعد از جراحی لیفت سینه

یک هفته بعد که آثار عمل در بدن شما بهبود پیدا کرده است، می‌توانید از سوتین‌های ورزشی استفاده کنید و پیاده‌روی خود را ادامه دهید. اگر پس عمل از بخیه‌های جذب استفاده کردید، می‌توانید به‌راحتی تمرینات و ورزش‌های سبک را شروع کنید. در این دوران دیگر هیچ دردی را احساس نمی‌کنید و به‌سرعت رو به بهبودی پیش می‌روید.

بهترین جراح لیفت سینه در تهران را بشناسید.

شش هفته بعد از جراحی لیفت سینه

در هفته ششم، تورم حدود نود درصد از بین رفته و می‌توانید از سوتین‌های معمولی استفاده کنید. درست است که این دوران به‌عنوان پایان دوره نقاهت شناخته می‌شود، اما به‌صورت کلی، نتایج کلی مشخص نیست و ممکن است بیش از این مدت طول بکشد. به‌طورکلی، می‌توانید همه فعالیت‌های خود را از سر بگیرید و برای ورزش کردن هیچ محدودیتی نخواهید داشت.

در مورد هزینه جراحی لیفت سینه بیشتر بدانید.

کوتاه کردن دوره نقاهت جراحی لیفت سینه

  • اگر طی کردن مدت طولانی دوران نقاهت برای شما سخت است، می‌توانید یک سری از نکات را برای کوتاه کردن این زمان انجام دهید. برخی از نکات که به شما در این زمینه کمک می‌کنند، عبارتند از:
  • اگر در دوران نقاهت جراحی لیفت سینه عجله کنید، ممکن است عوارض بعد از عمل بیشتر شود و شما برای بهبودی دچار مشکل شوید.
  • مراقبت‌های بعد از عمل را جدی بگیرید. ممکن است پزشک شما یعنی دکتر برومند، وقت‌هایی را برای شما تعیین کرده باشد. شما باید به طور مرتب برای کشیدن بخیه یا چک کردن بروز عفونت به پزشکتان مراجعه کنید.
  • عمل کردن دقیق به دستورات پزشک بسیار مهم است و می‌تواند شرایط شما را بهتر کند. معمولا پزشک توصیه می‌کند که داروهای خود را به‌موقع مصرف کنید و اگر لازم باشد به پشت بخوابید.
  • در روزهای اول پس از جراحی و دوران نقاهت جراحی لیفت سینه، به هیچ عنوان نباید اجسام سنگین را بلند کنید و اگر باردار هستید، پزشک از عمل کردن شما خودداری می‌کند.
  • برای سرعت بخشیدن به زمان بهبودی بعد از جراحی لیفت سینه ضروری است که از مصرف سیگار و الکل اجتناب کنید.

توصیه های دکتر برومند در دوران نقاهت جراحی لیفت سینه

  • داروهای تجویز شده توسط دکتر برومند را مصرف کنید.
  • تا سه روز تعویض پانسمان انجام شود. همچنین یک تا دوبار در روز شستشوی زخمها با بتادین و سرم شستشو و مصرف پماد آنتی بیوتیک روی زخمها توصیه می گردد.
  • روز سوم میتوانید حمام کنید و بعد از حمام دیگر نیازی به زدن بتادین نمیباشد فقط پماد آنتی بیوتیک تجویز شده را روزی یک یا دوبار روی زخمها استفاده نمایید.
  • معمولا روز سوم درن هایی که جهت تخلیه خونابه گذاشته شده توسط دکتر برومند خارج می شوند.
  • از مصرف دخانیات تا یکماه جدا خودداری بفرمایید حتی در اتاقی که سیگار و قلیان کشیده میشود حضور نداشته باشید.
  • از مصرف نمک و ادویه جات خودداری نمایید.
  • سعی کنید بعد از جراحی دکتر برومند هر هفته تا یکماه شما را ویزیت نمایند تا روند بهبود زخم را تحت نظر بگیرند و در صورت سروما(تجمع مایع میان بافتی ) در زیر سینه ها آنرا با سرنگ تخلیه نماید که کاری ساده و بدون درد است.
  • تا یک و نیم ماه از گن سوتین طبی استفاده نمایید.
  • در روز دو ساعت برای شستن گن و خشک شدن آن می توانید بدون گن سوتین باشید.
  • بعد از یک هفته فعالیتهای شخصی روزمره را شروع کنید ورزش را در پایان ماه اول شروع نمایید و بتدریج در حد توان ظرف یکماه میتوانید به مرور ورزش را سنگین تر نمایید.
یک هفته بعد از جراحی لیفت سینه

کلام آخر

دوران نقاهت جراحی لیفت سینه بسته به شرایط افراد متفاوت می باشد. در این مقاله می توانید به طور نسبی دریابید که چه زمانی بعد از جراحی لیفت سینه بهبود می یابید و می توانید به زندگی عادی خود باز گردید.

دکتر برومند

دکتر سهیل برومند

دکتر سهیل برومند متولد 1352، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی؛ یکی از جراحان حاذق در تهران هستند که تاکنون بالغ بر هزار جراحی پلاستیک موفق پیکرتراشی، جراحی سینه، ابدومینوپلاستی، لیفت صورت، جراحی بینی، جراحی گوش و ... داشته اند. ایشان جراحی های پلاستیک را در مجهزترین کلینیک ها و بیمارستان های تهران انجام می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا