عمل پروتز سینه توسط دکتر برومند

عمل پروتز سینه یکی از روش‌های افزایش حجم سینه‌ها است که امروزه بسیاری از خانم‌هایی که مشکل کوچک بودن سینه را دارند از آن استفاده می‌کنند. در این روش با گذاشتن پروتز درون بافت سینه، حجم سینه را افزایش می‌دهند. عمل پروتز سینه ظاهر شما را بهبود می‌بخشد و اعتماد به‌نفس را در شما تقویت می‌کند. این روش مناسب افرادی است که در بیماری سرطان سینه، سینه خود را از دست داده‌اند و یا افرادی که عدم تقارن در سینه‌های خود دارند. باید بدانید که اگر عمل پروتز‌سینه را به یک پزشک متخصص باتجربه بسپارید، عمل شما خیلی بهتر و با فرم سینه طبیعی‌تر انجام می‌شود.

روش انجام عمل پروتز سینه

عمل پروتز سینه چیست؟

پروتز سینه یا ایمپلنت سینه، یک روش جراحی برای بزرگ کردن حجم سینه خانم‌ها است. این پروتزها انواع مختلفی دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. پزشکان جراحی پلاستیک معتقدند که عمل پروتز سینه یکی از روش‌های رایج و مورد پسندی برای شکل دهی به سینه‌ها است. در این روش، معمولا بعد از معاینه پزشک متخصص و همچنین طبق خواسته بیمار یکی از انواع پروتز سینه انتخاب می‌شود. در این مورد بهتر است به دستور و مشاوره پزشک بیشتر توجه کنید و نوع ایمپلنتی را که مناسب شما می‌داند را انتخاب کنید.

دلایل انجام عمل پروتز سینه

بسیاری از خانم‌ها از کوچک بودن و خوش فرم نبودن سینه‌های خود ناراضی هستند و به دنبال راهی برای افزایش حجم آن‌ها هستند. همچنین افرادی هستند که سینه‌های آن‌ها نامتقارن است و فرم ظاهری نامناسبی را در فرد ایجاد می‌کنند. این افراد کاندید مناسبی برای تغییر شکل و فرم دهی سینه هستند. خانم‌هایی نیز وجود دارند که به دلیل سرطان، یک سینه و یا هر دو سینه خود را از دست داده‌اند. این افراد نیز برای بدست آوردن دوباره سینه خود و بهتر شدن شکل ظاهری و فرم بدن، عمل پروتز سینه را انجام می‌دهند.

ممکن است افرادی به دلایل مختلفی مانند ژنتیک، بالا رفتن سن، تصادف و یا به صورت ارثی سینه‌های آن‌ها کوچک باشد. برای حل این مشکل بهترین راه جراحی افزایش حجم سینه است. یکی از دلایلی که خانم‌ها عمل پروتز سینه انجام می‌دهند، کوچک شدن سینه‌های آن‌ها بعد از بارداری و شیردهی است. اعتماد به‌نفس این افراد بعد از این دوران بسیار کاهش می‌یابد. زیرا با دیدن سینه‌های شل و کوچک شده مواجه می‌شوند که قبل از آن این گونه نبود. این مشکل باعث ناراحتی این افراد می‌شود و این دسته از خانم‌ها می‌کوشند تا با عمل جراحی سینه، نوع سینه‌های دلخواه خود را بدست آورند.

بیشتر بخوانید: هزینه پروتز سینه

مراحل انجام عمل پروتز سینه در خانم‌ها

پزشک متخصص بعد از مشاوره و معاینه و همچنین بررسی تمام شرایط فرد بیمار، بهترین نوع پروتز و روش جراحی را به بیمار توضیح می‌دهد. بعد از رضایت بیمار جراحی طبق مراحل زیر انجام می‌شود.

مرحله اول

در ابتدا با انجام آزمایشات وضعیت کامل بیمار با دقت بررسی می‌شود. در صورتی که بیمار از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار باشد، تحت بیهوشی عمومی قرار می‌گیرد تا نوع عملی که از قبل برای بیمار تعیین شده روی آن انجام شود.

مرحله دوم، ایجاد برش‌های لازم برای عمل پروتز سینه

در مرحله دوم باید برش‌هایی را در سینه برای جایگذاری پروتز در بافت سینه ایجاد کنند. در این مرحله بسته به نوع پروتز انتخابی یکی از 3 نوع برش زیر انجام می‌شود.

-برش از زیر سینه

-برش از زیر بغل

-برش از کنار نوک سینه بیمار

در این مرحله برای ایجاد برش در سینه، از برش در کناره سینه و یا زیر بغل تحت شرایط خاص استفاده می‌شود.

مرحله سوم، جایگذاری پروتز در بافت سینه

پزشک می‌تواند ایمپلنت یا پروتز سینه را به دو روش داخل بافت سینه قرار دهد. یکی از این روش‌ها قرار دادن پروتز در غضله‌ای به نام فاشیا است و در روش دیگر گذاشتن پروتز در زیر این عضله است. انتخاب روش بستگی به تشخیص پزشک و شرایط جراحی بیمار دارد.

مرحله آخر عمل پروتز سینه و زدن بخیه

در مرحله آخر باید بخیه‌هایی در قسمت برش‌ها زده شود. یک پزشک با تجربه در زدن بخیه‌ها برای این جراحی، سعی می‌کند در قسمت چین‌های پنهان شده در زیر بغل یا زیر سینه این کار را انجام دهد تا دید زیادی نداشته باشد. اگر برای این جراحی بهترین پزشک جراح پروتز سینه را انتخاب کنید، دیگر نگران جراحی خود نیستید و با خیال راحت عمل را انجام می‌دهید. همچنین نگران باقی ماندن اسکار بعد از عمل پروتز‌سینه را نیز نخواهید داشت.

مراحل انجام عمل پروتز سینه در خانم‌ها

بیشتر بخوانید: پروتز سینه اشکی

چه مدت بعد از عمل پروتز سینه نیاز به تعویض پروتز است؟

در صورتی که عمل پروتز سینه شما توسط پزشک متخصص و ماهری انجام شده باشد، نیاز نیست در مدت زمان کوتاه و فواصل کم تعویض پروتز انجام گیرد. تا زمانی که رضایت شخص از انجام جراحی و نوع پروتز خود راضی باشد و همچنین هیچ علائمی از پارگی پروتز وجود نداشته باشد، نیازی به تعویض پروتز نیست. باید بدانید که این روش جراحی دائمی نیست و امکان دارد بر اساس پارگی پروتز یا عوارض دیگر طبق شرایط فیزیکی فرد نیاز به جراحی تعویض پروتز‌سینه باشد.

نتیجه گیری

عمل پروتز سینه یکی از روش‌های محبوب و بدون عوارضی است که در سال‌های اخیر خواهان زیادی داشته است. خانم‌هایی که به دلایل مختلف حجم سینه آن‌ها کاهش یافته، سینه خود را از دست داده‌اند و یا سینه‌های آن‌ها نامتقارن است این جراحی برای آن‌ها بسیار مناسب است. این عمل تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود و بعد از عمل بسیار مهم است که مراقبت‌های بعد از عمل جدی گرفته شود.

سوالات متداول

1. آیا جای زخم‌ها بعد از انجام عمل پروتز‌سینه باقی می‌ماند؟

بله، جای زخم‌ها باقی می‌ماند اما اصلا جای نگرانی نیست. زیرا بخیه‌ها در چین سینه زده می‌شود که پنهان است و اگر بخیه‌ها نمایان باشند می‌توان به پزشک جراح پلاستیک متخصص مراجعه کرد تا این مشکل را به خوبی برای شما حل کند.

2. در این نوع عمل چطور اندازه پروتز انتخاب می‌شود؟

انتخاب پروتز مناسب برای شما طبق معاینه و تشخیص پزشک تعیین می‌شود.

3. عمل پروتز‌سینه برای چه افرادی مناسب است؟

عمل پروتز‌سینه برای افرادی که جراحی سرطان انجام داده‌اند، تقارن سینه ندارند و یا بر اثر عواملی مانند تصادف، بارداری و شیردهی حجم سینه آن‌ها کاهش یافته است مناسب است.

دکتر برومند

دکتر سهیل برومند

دکتر سهیل برومند متولد 1352، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی؛ یکی از جراحان حاذق در تهران هستند که تاکنون بالغ بر هزار جراحی پلاستیک موفق پیکرتراشی، جراحی سینه، ابدومینوپلاستی، لیفت صورت، جراحی بینی، جراحی گوش و ... داشته اند. ایشان جراحی های پلاستیک را در مجهزترین کلینیک ها و بیمارستان های تهران انجام می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا