ورزش بعد از عمل لیفت سینه

ورزش بعد از لیفت سینه از مواردی است که بانوانی که می خواهند این عمل را انجام دهند در مورد آن سوال می کنند. لیفت سینه یکی از بهترین راه‌ها برای جوان‌سازی بدن پس از افزایش سن است. سوالات زیادی پیرامون این عمل وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، ورزش بعد از عمل لیفت سینه است. بسیاری از بانوان و مخصوصا ورزشکاران این دغدغه را دارند و مدام از پزشک خود این سوال را می‌پرسند، اما به‌راستی آیا می‌توان بلافاصله بعد از لیفت سینه ورزش را شروع کرد؟ در ادامه به این سوال به طور کامل پاسخ خواهیم داد.

زمان شروع ورزش بعد از عمل لیفت سینه

بیماران ممکن است به دلایل مختلفی تصمیم به انجام عمل لیفت سینه بگیرند. یکی از بزرگ‌ترین دلایل آن افزایش سن و مقابله با افتادگی سینه‌ها است.  داشتن سینه‌هایی مانند دوران جوابی باعث می‌شود که فرد جوان‌تر به نظر برسد و اندام او حفظ شود. یکی از بهترین راه‌هایی که باعث می‌شود پس از جراحی نتیجه عمل را حفظ کنید، حفظ کردن وزن است. این کار فقط با ورزش و تمرینات مدیریت شده به دست می‌آید. اما  ورزش بعد از عمل لیفت سینه چند وقت بعد از جراحی امکان‌پذیر خواهد بود؟

معمولا تمامی پزشکان توصیه می‌کنند که ورزش بعد از عمل لیفت سینه را در دوران نقاهت جراحی لیفت سینه یعنی از دو تا شش هفته پس از جراحی محدود کنید و فقط به پیاده‌روی بپردازید. پس از آن باید از تمریناتی استفاده کنید که کششی باشند و به بدن شما فشاری وارد نکنند. در هفته‌های بعدی می‌توانید ورزش‌هایی مانند اسکوات را انجام دهید. در نتیجه، از تمامی فعالیت‌های هوازی به مدت شش هفته پرهیز کنید تا دوران نقاهت شما به‌خوبی سپری شود.

زمان شروع ورزش بعد از عمل لیفت سینه

در مورد عوارض بعد از عمل لیفت سینه بیشتر بدانید.

برنامه مناسب ورزش بعد از لیفت سینه

بدن هر فرد پس از جراحی بر اساس جدول زمانی منحصربه‌فرد خودش بهبود می‌یابد، اما برخی نکات برای همه یکسان است. برای این که بهتر به فرایند ورزش بعد از عمل لیفت سینه آگاه شوید، برنامه‌ای در نظر گرفته‌ایم که به شما در انجام تمرینات کمک خواهد کرد.

هفته اول پس از لیفت سینه

روز اول پس از عمل سعی کنید که به‌آرامی به پیاده‌روی بپردازید و دستان خود را حرکت دهید. این حرکت اولیه به تحریک جریان خون برای بهبود اکسیژن‌رسانی و بهبود سریع‌تر کمک می‌کند. در هفته اول به جز پیاده‌روی و فعالیت‌های سبک روزمره هیچ کار دیگری انجام ندهید.

در مورد سن ‌مناسب جراحی لیفت سینه بیشتر بدانید.

هفته دوم پس از لیفت سینه‌ها

پس از گذراندن هفته اول، می‌توانید سرعت و زمان پیاده‌روی را افزایش دهید. همچنان از انجام دادن فعالیت‌های سنگین خودداری کنید. بسته به این که سرعت بهبودی در بدن شما چقدر است، پزشکتان می‌تواند تشخیص دهد که برخی از فعالیت‌ها مانند دوچرخه سواری را از  برای ورزش بعد از عمل لیفت سینه سر بگیرید. پیشنهاد می‌شود که در تمامی این فعالیت‌ها اعم از پیاده‌روی،  پوشیدن سوتین ورزشی را فراموش نکنید.

برنامه مناسب ورزش بعد از لیفت سینه

هفته‌های سوم و چهارم

تا زمانی که پزشکان تشخیص دهد، باید از فعالیت‌های سنگین مانند بلند کردن وزنه‌ها خودداری کنید. بیشتر بانوان می‌توانند پس از هفته سوم، زمانی که بیشتر التهابات از بین رفته است، شنا را به برنامه خود اضافه کنند.

پس از ماه اول

اکثر بیماران پس از ماه اول دیگر می‌توانند به تمامی فعالیت‌های سابق خود بازگردند، اما بهتر است که برای فعالیت‌های سنگین با پزشک خود مشورت کنید. حتی بعد از این که به بهبودی کامل دست پیدا کردید، بهتر است که استفاده از سوتین‌های ورزشی را قطع نکنید.

بهبود ظاهر با ورزش بعد از عمل لیفت سینه

بسیاری از بانوان این سوال را دارند و ما در این مطلب به آن پاسخ می‌دهیم.

طبق توصیه پزشک زمانی که دیگر می‌توانید به فعالیت‌های عادی و ورزش کردن بپردازید، این عمل می‌تواند در حفظ کردن شکل سینه‌ها بسیار موثر باشد. برخی از علات سینه‌ها با ورزش کردن قوی‌تر می‌شوند و برخی دیگر باعث می‌شوند که نتایج لیفت سینه به خوبی در جای خود با استفاده از ورزش بعد از عمل لیفت سینه تثبیت شود.

انواع ورزش‌های بعد از عمل لیفت سینه

هنگامی که عمل لیفت سینه را انجام دادید، باید دوران نقاهت خود را بگذرانید. پس از آن می‌توانید برخی از ورزش‌ها را انجام دهید. این ورزش‌ها به شرح زیر هستند:

پلانک

پلانک از نرمش یا ورزش‌هایی است که نه تنها برای مقاومت سینه‌ها، بلکه برای کل بدن شما مفید خواهد بود. می‌توانید این ورزش را در باشگاه یا خانه انجام دهید. در ابتدا بهتر است که از مدت کم مثلا سی ثانیه شروع کرده و به‌تدریج زمان آن را بیشتر کنید و به پنج دقیقه برسانید. این کار را به شکل روزانه انجام دهید تا نتایج عالی آن را هر چه زودتر مشاهده کنید.

درازنشست

این تمرین می‌تواند بهترین گزینه برای نقویت عضلات سینه و ورزش بعد از عمل لیفت سینه شما باشد. هیچ محدودیتی برای انجام درازنشست نخواهید داشت و می‌توانید آن را در خانه یا هر محلی که مایل باشید انجام دهید. اگر مدت کوتاهی از عمل شما می‌گذرد، بهتر است که از تعداد پایین مثل 5 یا 10 شروع کنید و به تدریج آن را افزایش دهید. اگر همراه با لیفت سینه پروتز نیز انجام داده‌اید، قبل از این که تمرینات دراز نشست را انجام دهید، نسبت به مشورت با پزشکتان اقدام کنید.

استفاده از دمبل

دمبل نیز یکی از روش‌هایی است که می‌توانید با آن فرم سینه‌های خود را حفظ کنید. برای این کار کافی است که روی یک نیمکت دراز بکشید و دمبل را در دست خود قرار دهید. برای این که فرم دلخواه خود را از دست ندهید، به کمر خود قوس ندهید. پاهای خود را صاف کنید و زانوهایتان را به‌آرامی خم کنید. بازوهای خود را روی سینه نگه دارید. مبل را پشت سر خود پایین بیاورید تا بازوها عمود بر زمین شوند.

کلام آخر

اگر شما هم قصد دارید که لیفت سینه را انجام دهید و ورزش بعد از عمل لیفت سینه یکی از دغدغه‌های اصلی است، امیدواریم که این مطلب به شما کمک کرده باشد. بهبودی صحیح پس از لیفت سینه در گرو عمل به توصیه های پزشک است و چه بسا با یک برنامه صحیح ورزشی بتوانید سرعت این بهبودی را افزایش دهید. دکتر سهیل برومند بهترین جراح لیفت سینه در تهران توصیه می کنند که بیماران می توانند از ۶ هفته بعد از عمل ورزش سبک هوازی شروع کرده و بتدریج ورزش با وزنه را اضافه کنند و کم کم اقدام به انجام ورزش های سنگین تر نمایند.

دکتر برومند

دکتر سهیل برومند

دکتر سهیل برومند متولد 1352، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی؛ یکی از جراحان حاذق در تهران هستند که تاکنون بالغ بر هزار جراحی پلاستیک موفق پیکرتراشی، جراحی سینه، ابدومینوپلاستی، لیفت صورت، جراحی بینی، جراحی گوش و ... داشته اند. ایشان جراحی های پلاستیک را در مجهزترین کلینیک ها و بیمارستان های تهران انجام می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا